ingles basico

 Del 5 al 9 de Octubre.

contenido de la clase...


 INGLES BASICO 1-1

In the first class, it was left as a task to memorize the proper name in order to be able to make a cordial presentation in front of the group and tutor, in addition to this, how to spell your own name and the use of basic conversations such as: what time is it?
or also the use of I do not have, light and simple phrases to learn a little of the interesting subject such as English


TRADUCTOR:

En la primera clase se dejo como tarea el memorizar el nombre propio para así poder Aser una cordial presentación frente al grupo y tutor, además de esto el como deletrear tu nombre propio y la utilización de conversaciones básicas como por ejemplo : que hora es
o también la utilización del no tengo, frases leves y sencillas para ir aprendiendo un poco de la interesante materia como lo es el ingles







Del 12 al 16 de Octubre.


CRITERIOS DE EVALUACIÓN

 La evaluación formativa que se realiza durante el período docente está constituida por:


 · Asistencia y participación a videoconferencias (20%). Plataforma ZOOM


 · Participación en FOROS (10%). Aula virtual UAS 


· Actividades que fortalecen el aprendizaje (20%). Aula virtual UAS


 · Exámenes parciales (30%). Aula Virtual UAS


 · Exposición Final (20%) Plataforma ZOOM Para la acreditación de la asignatura el alumno deberá haber obtenido una calificación final mínima de 6.0 como lo marca el reglamento de servicios escolares.




Del 19 al 23 de Octubre.



FECHAS DE EXAMENES Y PRESENTACION FINAL

https://aula4.uas.edu.mx/centro/esef/mod/resource/view.php?id=1071


EXAMS:                  EXAM 1 Thursday November 05th. Aula Virtual FEFyDE
                                 EXAM 2 Thursday December 17th. Aula Virtual FEFyDE 
                                 EXAM 3 Thursday February 04th. Aula Virtual FEFyDE

 FINAL ORAL PRESENTATION :     The last week of the semester   
                                                                 1. Teams of four students.
                                                                 2. Say something about my friend(s). 
                                                                 3. Elaborate a collage.
                                                                 4. Present the collage on ZOOM platform. 5 minutes max.




26 al 30 de Octubre.







Los pronombres personales en inglés son también conocidos como pronombres personales sujetos o nominales. Son aquellos que refieren a las personas gramaticales. Son: I, you, he, she, it, we, you, they. Aquí encontrarás ejemplos traducidos al español.

I (ái) - yo
you (iú) - tú / usted
he (jí) - él
she (shí) - ella
it (it) - él /ello / ella (objeto)
we (uí) - nosotros / nosotras
you (iú) - ustedes / vosotros
they (déi) - ellos / ellas

I (ái) - yo
  • I am a teacher. (Yo) soy un profesor.
  • I live in Argentina. (Yo) vivo en Argentina.
you (iú) - tú / usted
  • You are not a teacher. (Tú) no eres profesor.
  • You don't live in Argentina. (Tú) no vives en Argentina.
he (jí) - él
  • Bill is married. Bill está casado.
  • He has two children. (El) tiene dos hijos.
she (shí) - ella
  • Mary is not married. Mary no está casada.
  • She doesn't have any children. (Ella) no tiene hijos.
it (it) - él /ello / ella (objeto)
  • It is late already. Es tarde ya. (referido a la hora)
  • I have a house. It is big. Tengo una casa. (Ella) es grande.
 
we (uí) - nosotros / nosotras
  • We are here to learn. (Nosotros) estamos aquí para aprender.
  • We want to learn soon. (Nosotros) queremos aprender pronto.
you (iú) - ustedes / vosotros
  • You are students. (Vosotros/Ustedes) son estudiantes.
  • You study English. (Vosotros/Ustedes) estudian inglés.
they (déi) - ellos / ellas
  • They live in Italy. (Ellos) viven en Italia.
  • They don't speak English. (Ellos) no hablan Inglés.

Del 2 al 6 de Noviembre

Subject Pronoun and Verb TO BE




PERSONAL PRONOUNS + VERB ‘TO BE’, ‘TO HAVE’, ‘TO DO’


 Personal pronouns ‘To be’ ‘To have’ ‘To do’ I am/was have/had do/did You are/were have/had do/did He/She/It is/was has/had does/did We are/were have/had do/did You are/were have/had do/did They are/were have/had do/did
 ENGLISH SENTENCE STRUCTURE AFFIRMATIVE SENTENCE


 Subject + Verb + Complements Examples: I + eat + red apples She + likes + fish and chips (past simple) We + bought + a vey big car. 
NEGATIVE SENTENCE 


Subject + Auxiliary verb (Do/Does) + not + Verb + Complements Examples: I + do + not + eat + red apples = I don’t eat red apples He + does + not + like + fish and chips = He doesn’t like fish and chips We + did + not + buy + a car = We didn’t buy a car



Del 9 al 13 de Noviembre.

Demonstrative Pronouns.




Es importante comenzar señalando que los pronombres pueden estar en singular o plural y que pueden hacer referencia a la distancia.

 this(este/a/o)
 that(ese/a/o, aquél, aquello/a)
 these(estos/as)
 those(esos/as, aquellos/as)

Ejemplos:

Singular and here (singular y aquí):

 I like this car.(Me gusta este coche.)

Singular and there (singular y allí):

 I like that car.(Me gusta ese coche.)

Plural and here (plural y aquí):

 I like these cars.(Me gustan estos coches.)

Plural and there (plural y allí):

 I like those cars.(Me gustan aquellos coches.)

Los pronombres demostrativos pueden ir acompañados de un nombre como vemos en los ejemplos anteriores, o pueden ir solos como en los siguientes ejemplos:

 This is a good book.(Éste es un buen libro.)
 What is that?(¿Qué es eso?)

Other Uses of Demonstrative Pronouns (Otros usos de los demostrativos)

1. Podemos utilizarlos “this” para presentarnos por teléfono.

 Hello. This is Alicia.(Hola. Soy Alicia.)

2. Para preguntar quién hay al otro lado de la línea telefónica o en un lugar oscuro, usamos “that”.

 Peter, is that you?(¿Eres tú, Peter?)

3. También usamos “this” cuando presentamos personas.

 Lucy, this is my friend Jill.(Lucy, ésta es mi amiga Jill.)

4.“That” también lo podemos utilizar para referirnos a algo del pasado.

 That pizza was delicious.(Aquella pizza estaba riquísima.)

Nota: Tanto puede ser una pizza que acabamos de comer como una pizza que comimos en las vacaciones del año pasado.



Del 16 al 20 de Noviembre

Verb To Be


El verbo to be es uno de los más importantes de la lengua inglesa. Su significado equivale a los verbos ser y estar del español, por lo que dependiendo del contexto de la frase se interpretará con un significado u otro.

TO BE (ser)
She is tall.
Ella es alta.
TO BE (estar)
She is sad.
Ella está triste.

2. Estructura del verbo to be en presente

  • La forma afirmativa

    Las oraciones afirmativas son aquellas que declaran o enuncian algo verdadero.

    SUBJECTTO BEEXAMPLES
    Iam
    'm
    I'm in the kitchen.(yo) Estoy en la cocina.
    Youare
    're
    You're very intelligent.(tú) Eres muy inteligente.
    Heis
    's
    He's at work.(él) Está en el trabajo.
    SheShe's my wife.(ella) Es mi mujer.
    ItIt's for kids.(elloEs para niños.
    Weare
    're
    We're strong.(nosotros/as) Somos fuertes.
    YouYou're students.(vosotros/as) Sois estudiantes.
    TheyThey're on holiday.(ellos/as) Están de vacaciones.
Del 26 al 30 de Noviembre

PRESENT PROGRESSIVE



PRESENT PROGRESSIVE

Notes:

  1. The written lesson is below.
  2. Links to quizzes, tests, etc. are to the left.

The present progressive is formed by combining the verb “to be” with the present participle. (The present participle is merely the “-ing” form of a verb.)

I am studying.
I am studying with María.

In English, present progressive can be used to describe what is happening now, or what will happen in the future.

I am studying now.
I am studying with María tonight.

In Spanish, the present progressive is only used to describe an action that is in the process of taking place. It is not used for future actions.

I am studying now.
(use present progressive)

I am studying with María tonight.
(do not use present progressive)

To form the present progressive in Spanish, combine a form of “estar” with the present participle.

Estoy hablando.
I am speaking.

Juan está comiendo.
John is eating.

María está escribiendo una carta.
Mary is writing a letter.

In order to form the present progressive, you must know how to conjugate the verb estar, and how to form the present participle. You already know how to conjugate the verb estar:

estar

estoy
estás
está
estamos
estáis
están

To form the present participle of regular -ar verbs, add -ando to the stem of the verb.

hablar: hablando
(hablar – ar + ando)

trabajar: trabajando
(trabajar – ar + ando)

estudiar: estudiando
(estudiar – ar + ando)

To form the present participle of regular -er and -ir verbs, add -iendo to the stem of the verb.

comer: comiendo
(comer – er + iendo)

hacer: haciendo
(hacer – er + iendo)

vivir: viviendo
(vivir – ir + iendo)

escribir: escribiendo
(escribir – ir + iendo)

To form the present participle of -ir stem changing verbs, change e:i and o:u in the stem, and then add -iendo to the stem of the verb.

servir: sirviendo
pedir: pidiendo
decir: diciendo

dormir: durmiendo
morir: muriendo
poder: pudiendo

Sometimes when forming the present participle it is necessary to change the spelling of a word so that it agrees with the way it is pronounced. We call this an “orthographic” change. Here are some common examples:

caer: cayendo
creer: creyendo
huir: huyendo
ir: yendo
influir: influyendo
oír: oyendo
traer: trayendo
leer: leyendo
seguir: siguiendo

The following examples illustrate the rules for forming the present participle.

hablar: hablando (-ar)
comer: comiendo (-er)
vivir: viviendo (-ir)
decir: diciendo (e:i)
dormir: durmiendo (o:u)
leer: leyendo (orthographic)
seguir: siguiendo (orthographic)

To form the present progressive, simply conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with the present participle.

Juan está comiendo pan.
John is eating bread.

María y Carmen están hablando con nosotros.
Mary and Carmen are speaking with us.

Remember, only use the present progressive for actions that are “in progress.” Compare the uses of the present indicative with the uses of the present progressive.

Estudio español. (Present Indicative)

I study Spanish.
I am studying Spanish (these days).
I do study Spanish.

Estoy estudiando español. (Present Progressive)

I am studying (right now, at this moment) Spanish.

It is important to remember that you would never use the present progressive to say something like “We are going to Spain this summer.” Use present progressive only for actions that are “in progress.”

Let’s add two more verb flashcards: one for present progressive and one for practice in forming the present participle:

VERB FLASHCARDS
COMPLETE LIST

Present Progressive

estar + present participle
I am speaking (right now, at this moment)
Never use present progressive for something that will occur in the future.

Present Participle (-ando, -iendo, yendo)

hablar – hablando (-ar)
comer – comiendo (-er)
vivir – viviendo (-ir)
decir – diciendo (e:i)
dormir – durmiendo (o:u)
leer – leyendo (orthographic)
seguir: siguiendo (orthographic)

Del 7 al 11 de diciembre 


Se entrega la lista de alumnos exentos que  no realizaran examen 
y alumnos que si tendrán que realizarlo.
la fecha fue especificada para el día jueves 17 de diciembre.




Del 14 al 18 de Diciembre

Alumnos listos para realizar el examen mediante la plataforma del aula virtual de la UAS 
7:30 ora del examen a trabajar....














No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Hoja de Presentación

"PRESENTACIÓN DE MI PRIMER BLOG" Facultad de educación física y deporte. Responsables:   -Verdugo Soto Ethel Abigail -Aguilar Flo...